Nie mamy nic wspólnego z firmą o tej samej nazwie zlokalizowaną na Janickiego/Wernyhory/ Szosa Polska.
Wiązki elektryczne
Każdy hak holowniczy musi być wyposażony w wiązkę elektryczną integrujące oświetlenie i sygnalizację w przyczepie (bagażniku) z systemami samochodu sterującymi oświetleniem i sygnalizacją.
Wiązki elektryczne uniwersalne – ich rolą jest obsługa oświetlenia przyczepy lub bagażnika rowerowego i oddzielenie jej od instalacji elektrycznej samochodu. Wiązka ta jest podłączana na tzw. szybkozłączkach pod tylne lampy pojazdu. Wiązka uniwersalna może być z modułem lub bez modułu (co jest zależne od marki pojazdu, modelu oraz roku produkcji) oraz z gniazdem elektrycznym 7-pinowym lub 13-pinowym.
Wiązki elektryczne dedykowane – przeznaczone do danego modelu samochodu, są najczęściej wpinane w instalację elektryczną samochodu na dedykowanych wtyczkach oraz współpracujące ze sterownikami auta w zakresie w jakim zostały oprogramowane w danej marce i modelu samochodu. Wiązka dedykowana może być z modułem lub bez modułu, sterowana analogowo lub cyfrowo poprzez szynę CAN (co jest zależne od marki pojazdu, modelu oraz roku produkcji). Wiązki występują z gniazdem elektrycznym 7-pinowym lub 13-pinowym.
Obecnie w wielu modelach samochodów wiązka dedykowana musi być aktywowana komputerem diagnostycznym.
Nasza firma dysponuje komputerem diagnostycznym oraz specjalistycznym urządzeniem Westfalii kodującym wiązki elektryczne haków holowniczych.
Wiązki elektryczne z gniazdem 7-pinowym (uniwersalne lub dedykowane) przeznaczone są do obsługi oświetlenia w przyczepie lekkiej do 750kg. Nie obsługują światła wstecznego przyczepy lub bagażnika rowerowego, stąd ich coraz rzadsze zastosowanie.
Wiązki elektryczne z gniazdem 13-pinowym obecnie dominują, ponieważ ich zastosowanie realizuje oświetlenie każdej przyczepy towarowej, kempingowej lub platformy rowerowej. Zastosowanie adaptera z 13->7-pinów pozwala również na oświetlenie przyczepy z gniazdem 7-pinowym, natomiast zastosowanie adaptera z 7->13-pinów pozwala podłączyć przyczepę ciężką do instalacji 7-pinowej, ale bez obsługi światła cofania.
Funkcje związane z obsługą części kempingowej gniazda 13-pinowego zazwyczaj są pozostawione przez producentów wiązek do rozbudowy przez warsztat montujący wiązkę w zależności od indywidualnych potrzeb właściciela samochodu. Powoduje to konieczność poinformowania serwisu przed montażem haka i wiązki o zamiarze korzystania z przyczepy kempingowej.